FAQ

After sales

Retourname

Reden

Als de reden van de retourzending een fout van Hanna Instruments betreft, dan zullen wij zorg dragen dat de goederen kosteloos bij u afgehaald en volledig gecrediteerd worden. U dient ons wel in de gelegenheid te stellen om deze logistieke en administratieve zaken af te handelen.

Als de reden van de retourzending geen fout van Hanna Instruments betreft, dan hangt de mogelijkheid tot retourname en de eventuele kosten van de retourname af van de hierna genoemde zaken.
Goederen worden uitsluitend na overleg en schriftelijk akkoord teruggenomen.

  • Terugname is enkel mogelijk binnen de veertien dagen na levering.
  • Vloeistoffen en reagentia worden niet teruggenomen.
  • Als het geen voorraadartikel van Hanna Instruments betreft, maar een speciaal voor de klant besteld of vervaardigd product, dan kunnen we het product in de regel niet retour nemen.
  • Als het wel een voorraadartikel van Hanna Instruments betreft, maar de retourzending vanwege het aantal de normale voorraadpositie uit balans brengt, dan zullen we deze extra kosten in rekening brengen of de retourname weigeren.
  • Als het een voorraadartikel van Hanna Instruments betreft, dienen wij het product als nieuw te kunnen verkopen. Daarvoor hebben we o.a. de originele, ongeopende en onbeschreven verpakking nodig. Is het product niet nieuw, dan kunnen we het product niet retour nemen. Ontbreekt de verpakking of is deze beschadigd, dan kunnen we dit niet terugnemen.
  • De kosten die wij maken voor het ontvangen, uitpakken, uitzoeken, terug in voorraad brengen, het maken en verrekenen van de creditnota en dergelijke zullen we doorberekenen aan een forfait van 75 €.

Werkwijze

Werkwijze bij retourzendingen waarbij het geen tekortkoming van Hanna Instruments betreft.

  • Voordat u iets aan ons retourneert dient u dat eerst te melden. U dient dan een retournameformulier in te vullen en met de goederen mee te sturen.
  • De te retourneren artikelen dienen franco bij ons aangeleverd te worden.
  • Na binnenkomst van de goederen in ons magazijn zullen wij de goederen inspecteren en u definitief informeren over de retourname indien dit in negatieve zin afwijkt van wat eerder door ons is aangegeven.
  • Er worden altijd 75 € retournamekosten in rekening gebracht.
  • De creditnota kan alleen verrekend worden met bestaande of toekomstige facturen.

Repairs

Replacement under warranty and repairs are performed by Hanna Instruments' own technical service.

Products Products requiring repair should be sent to Hanna Instruments for the attention of the technical service together with the repair form. The products must be properly packaged with a clear and complete statement of the company details, accompanied by a short description of the problem or the service to be performed. The costs for sending products to Hanna Instruments are for the account of the customer. The sender is also responsible for any claims of transport damage by its carrier.

If, after approval by the technical service, the product is covered by warranty, it will be repaired or replaced free of charge and returned free of charge. Warranty only applies if the product is used as described in the manual, of course under normal conditions and in accordance with the usage limits and prescribed maintenance and calibration procedures (with Hanna products) described in the manual. To claim a warranty, we may request proof of purchase from the end user.

Before the technical service proceeds with replacement, repair or calibration, you will be sent a detailed repair report with rate by fax or email within five working days of receipt. Only after your signed agreement will it be returned to you.

Warranty

Hanna Instruments products are produced under ISO9001 conditions in one of our five production sites. Our warranty periods range from six months to two years and are effective from the date of purchase by the end user.

     Measuring instruments: 2 years
     Electrodes and probes: 6 months

Calibration certificates

To comply with ISO, HACCP, BRC or IFS audits, your meters and loggers must be recalibrated at least annually. Hanna Instruments can calibrate your meters for temperature, pH, conductivity, dissolved oxygen and ORP within a very short period of time at an attractive price.

To renew your certificates you can send your measuring instrument with probe and completed order form to our technical department stating 'recalibration'. Within a few working days, your instrument will be calibrated and you will receive a new calibration certificate.

In our calibration laboratory we can of course also calibrate measuring instruments from other manufacturers. Please feel free to contact us for a quote.

Manuals in English

Instruments come standard with an English manual.